Ikke-kategoriseret

SEO-optimering er en god investering for din virksomhed

Hvad er SEO?

SEO er en forkortelse der dækker over ordet søgemaskineoptimering. Ved bl.a. at bruge de rigtige søgeord, skrive kvalitative tekster og lave gode beskrivelser på din virksomheds hjemmeside, vil Googles søgerobotter vurdere siden positivt og rangere den højere på resultatsiden.

Når du skal lave SEO på din hjemmeside, er det vigtigt at være opmærksom på to ting: Du skal skrive godt indhold til den potentielle kunde, men også sørge for at søgerobotterne kan finde og vurdere sidernes indhold og links positivt.

Hvilke SEO-tekster har værdi for læseren?

Når du skriver SEO-tekster, er det vigtigt at sammensætte teksten, så den er indbydende, læsevenlig og giver værdi til læseren. Det kan gøres på forskellige måder:

  • Skriv kvalitativt indhold, der er relevant og værdiskabende for en potentiel kunde.
  • Skriv naturligt, undgå f.eks. at putte en masse søgeord og links ind, som ikke er relevante.
  • Undgå tunge afsnit med meget tekst.
  • Del teksten op i afsnit og skriv fængende underoverskrifter.
  • Skriv gerne mere end 400 ord pr. side.

Overvej professionel hjælp fra et SEO-bureau

SEO er en disciplin, som kræver en professionel indsats, da Google løbende ændrer kriterierne for hvad godt indhold er. Hvis du som virksomhedsejer synes at din tid er bedre brugt på at drive din virksomhed, kan du få hjælp af professionelle: SEO Vækst er et eksempel på et bureau, som tilbyder analyse af kvaliteten af din nuværende SEO og komplette pakker, der passer til dit behov: SEO Århus

Ved at hyre et bureau til at lave SEO-optimering og f.eks. tekstforfatning af artikler med de rigtige søgeord, der forbinder kunden med din hjemmeside, får du løsninger, der kontinuerligt arbejder for dig og tjener sig selv ind igen.

Disse ting kan Googles søgerobotter ikke lide ved en hjemmeside

Når du skal undersøge din hjemmesides SEO-kvalitet, er der flere forhold, der spiller ind. Men grundlæggende set er Googles søgerobotter interesserede i at finde relevant og kvalitativt indhold til brugeren. Her er nogle eksempler på ting, der vurderes negativt:

  • At der er duplicate content på siden. Duplicate content er identisk tekstindhold, der optræder på flere sider. Skriv istedet teksterne om – det er bedre at være en ægte original i sin SEO, end en dårlig kopi.
  • Døde links. Hvis sider er fjernet og linket ikke videresender til nye sider på hjemmesiden, vurderer søgerobotterne siden mere negativt. 
  • Sider med meget lidt tekst. Google vurderer sider med fyldigere tekstindhold positivt, fordi læseren gerne skal have så meget information som muligt. 
  • At hjemmesiden ikke er mobilvenlig og derfor vanskelig at navigere i for læseren er også en faktor, der kan give en negativ vurdering.