Økonomi

Også din butik skal ses; synlighed og omtale

Som butiksejer kan det være svært at holde en jævn strøm af kunder. Forudsætningen for butikkens overlevelse er en god kundekreds, og i den forbindelse kan det være en god idé at gøre sin butik synlig online.

Her får du en miniguide til, hvordan du kan skabe mere opmærksomhed omkring din forretning.

En investering for livet

At investere i online annoncering gennem eksempelvis Google kan synes at være en kostbar løsning. Men får du sammensat en god og funktionel annonce der fører potentielle kunder videre til din hjemmeside eller webshop, så kan det faktisk være med til at holde din virksomhed i gang.

Har man betalt en given sum penge for en annonce på internettet, så bør man også spore hvor godt annoncen egentlig virker. Her kan det betale sig at arbejde med ROAS(Return on Ad Spend).

Her er der tale om den effekt din online markedsføringsstrategi har haft på din omsætning. Ved du hvad din ROAS er, så ved du også om det kan betale sig for dig at investere i annoncering for din butik eller om du skal gå en anden vej.

Det hele skal gå op; hold øje med din omsætning

Vælger du at kaste dig ud i internet-reklame og en stærk online profil, så skal det selvfølgeligt kunne betale sig.

Hvor meget du investere i en annonce eller en reklamekampagne afhænger af din virksomhed og det produkt du sælger, men generelt gør det sig gældende at du også skal holde øje med din ROI(Return on Investment).

Hvad er ROI?’, tænker du. ROI er en måde hvorpå du direkte kan måle hvor mange penge du bruger på en specifik annonce og hvor meget annoncen giver igen.

Via ROI kan du tracke om et nyt initiativ virker, om det giver pengene igen og om du eventuelt skal vælge og investere flere penge i det nye tiltag.